zaterdag 24 januari 2015

EHBB

Je kent het vast wel, kleine dingen in het dagelijks leven die te maken hebben met beauty, waar wij girls ons zo aan kunnen ergeren. Maar wat is ''de perfecte oplossing?'' Vandaag de do's en don'ts voor een dilemma zoals wij die kennen!

We vroegen jullie om beauty dilemma's door te sturen zodat wij advies kunnen geven. En er zijn massaal vragen gestuurd, leuk leuk! Wie weet staat jouw vraag er tussen, laten we maar snel beginnen.

Daphne: Wat is het makkelijkst om eyeliner aan te brengen? 
Experimenteer een keer met eyeliner als je lekker veel tijd hebt. Ga aan een bureau zitten, pak een spiegel erbij en leun met je elleboog op het bureau en probeer zo netjes mogelijk een lijn aan te brengen tegen de wimperrand van je oog. Begin met een lijn te zetten aan het einde van je waterlijn, en trek hem zo ver je wilt. Dan ga je vanuit de punt terug naar het ooglid, en dan maak je je eyeliner af. Zoals je ziet heb ik er ook nog altijd problemen mee, maar oefening baard kunst! Ik heb trouwens de Catrice Liquid Liner gebruikt, een echte aanrader! En nog een laatste tip, kijk allemaal filmpjes van verschillende MUA's op youtube, zoals Nikie Tutorials. Zo zie je verschillende manieren van het aanbrengen.
Rozemarijn: Hoe maak je een smokey-eye look als je wat bleker bent?
Een smokey-eye look staat bijna iedereen, ook al ben je iets bleker. Breng voordat je de smokey-eye look gaat maken iets foundation aan en kies voor een zachte shimmer highlighter. En tenslotte kan je een mooie nude lipkleur uit de lade pakken. Dit zorgt ervoor dat je een frisse uitstraling hebt!


Lotte: Vaak ontdek ik voordat ik naar mijn werk ga, dat ik vettig haar heb. Ik heb 's morgens niet altijd de tijd om mijn haar te wassen. Hebben jullie een tip voor mij?
Droogshampoo! Misschien wel het woord van 2014. Spray de Dry Shampoo op je haaraanzet, woel er even doorheen met je handen, of als je iets meer tijd hebt, borstel het door met een borstel en ready is je frisse coupe. Dit zijn onze all time favorieten, namelijk de Schwarzkopf Fresh droogshampoo en met de droogshampoo van Batiste zit je ook altijd goed! Dit is de blush versie, die een heerlijk bloemig geurtje heeft. Echte aanraders!
Myrthe: Spannend! Zaterdag heb ik mijn eerste sollicitatie gesprek, help wat moet ik aan?
Leg van te voren kleren klaar en kies een setje uit wat netjes is en waar jij je helemaal prettig in voelt.
Ga bijvoorbeeld voor een jasje of een blazer, een leuk shirtje en een simpele spijkerbroek!

Lieke: Binnenkort heb ik mijn eerste date met een jongen, wat voor make-up kan ik het best opdoen? Je kan voor je daily make-up look gaan maar ook je nude paletten uit de kast halen en een mooie subtiele ooglook maken. Kies een look waar jij je prettig meevoelt. Zelf hebben we een look gemaakt met het nude palette W7 In The Buff, gewoon een neutrale ooglook die je elke dag kan dragen! Dan nog een nude of licht roze lipstick en je bent helemaal klaar voor je eerste date!

Kim: Ik heb pluizig haar, hebben jullie en tip om het mooi glad te krijgen?
Als je krullen en pluishaar hebt, is curl cream de oplossing! Deze cream is verkrijgbaar bij de kapper en is ook voor mij het wondermiddeltje. Spuit een beetje curl cream op je hand en kneed het in je haar. Je ziet dat het pluis wordt verwijdert, dag pluis hallo stijlvol haar!

Heb jij nog een beauty dilemma? Mail ons dan naar: doityourselfxoxo@gmail.com

8 opmerkingen:

  1. Leuk advies! Ik weet niet van wie de ogen zijn op de foto, maar ze zijn heel erg mooi, zo'n leuk oogkleur -dit geheel terzijde haha- :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk soort post! Heel handig dat de vragen op deze manier beantwoordt worden. Die curl cream moet ik ook maar eens gaan uitproberen, die is wel aan de dure kant denk ik omdat hij van de kapper komt?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zo'n EHBB! Eyeliner advies is erg handig en prachtige foto's erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt een heel leuk artikel, zelf moet ik meer oefenen met eyeliner bak er niks van :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die curl cream kan ik best gebruiken met mijn pluizig haar! Als ik de volgende keer naar de kapper ga, vraag ik dit zeker eens. Dit moeten jullie echt meer doen, EHBB! Zo leren we allemaal nog iets bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk advies! Ik kijk altijd naar eyeliner foto's/ filmpjes voor de perfecte look. Mijn eyeliner wil meestal aan mijn rechter oog beter lukken dan de linker. Dilemma! haha :D

    BeantwoordenVerwijderen