maandag 28 juli 2014

Messy strand knot




Zeezout is niet zo goed voor je haar. Het maakt je haar dof en het kan je haar langzaam laten uitdrogen. Maar hoe ga je dat het best tegen? Je kan natuurlijk na het zwemmen in de zee je haar goed wassen met conditioner en regelmatig een haarmaskertje gebruiken maar je kan ook een leuke messy knot maken en zorgen dat je haar hierdoor niet in het water komt.

                                              
                                                Wat heb je nodig?
                                                      ● Borstel
                                                      ● Schuifjes
                                                      ● Haarlak
                                                      ● Elastiekjes


Kam je haar eerst goed door met een borstel. Zorg ervoor dat alle klitten uit je haar zijn. Maak dan een losse paardenstaart. En maak het vast met een elastiekje. Ik heb een hoge paardenstaart gemaakt, maar de keuze ligt bij jou! Verdeel de staart dan in twee stukken. Kam dan de stukjes van de paardenstaart terug. Dit zorgt voor het rommelige effect, wat ik zelf heel tof vind! Draai één stuk in het rond totdat je een soort wrap hebt. Als het stukje is ingedraaid draai je het stukje om de staart heen. Draai dan de staart ook tot een wrap, doe dit hetzelfde als je ook bij het andere plukje hebt gedaan. Als dit stuk ook ingedraaid is, zet je het vast met een schuifje. Probeer nu voorzichtig om de knot iets losser te maken. Probeer de knot iets uit elkaar te halen en haal er wat losse plukjes uit. Spray dan nog een klein beetje haarspray in de knot en klaar is je Messy strand knot!



Natuurlijk kan je deze knot ook maken voor een gewone dag of als je een bad haar day hebt.


Door: Daniëlle

13 opmerkingen:

  1. Leuke haar tutorial ik zal het echt eens gaan uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er mooi uit! Ik maak zelf op het strand ook altijd zo'n knot, heel handig én ziet er leuk uit. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zijn de knotten, ik draag ze ook best vaak met het warme weer van de afgelopen dagen..
    leuke tutorial...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie knot en een handige uitleg. Ga m uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, jij moet veel haar hebben, want ik dacht dat je een donut gebruikt had. Heel goed gedaan! Ik vind een messy knot ook leuk en gemakkelijk om te dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gedaan! Ik ga het zeker een keer proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen